Handen

Op de Dreefschool leren wij met ons hoofd, hart en handen.

Naast de focus op cognitieve vaardigheden besteden we ook veel aandacht aan het creëren van inzicht in eigen talent, leervaardigheden, cultuuronderwijs, muziek en bewegen.

Wij vinden het belangrijk dat kinderen weten wie ze zijn, wat ze willen en hoe ze dit kunnen bereiken. Gesprekken doen wij altijd met ouder en kind, zodat elk kind zich gehoord en gezien voelt.

In onze ateliers kunnen de kinderen zich creatief ontwikkelen, aansluitend bij de thema's die in de klas actueel zijn. Jaarlijks worden diverse technieken en materialen aangeboden in een doorgaande lijn van groep 1 tot en met 8.

Alle groepen krijgen les van een vakdocent muziek, kinderen luisteren naar muziek, ontwikkelen een gevoel voor ritme en leren nieuwe liedjes.

Drie enthousiaste vakleerkrachten verzorgen twee keer per week de gymlessen op de Badhuisstraat.

Onze buren van H'Art, het Haarlemse cultuurcentrum, verzorgen jaarlijks dansworkshops voor onze school.

Referenties

Bij muziek heb ik geleerd dat je van hoog naar laag en van snel naar langzaam kunt zingen.

- Guinevere, 9 jaar

Bij de gymles zijn er veel verschillende onderdelen, maar ook doen we vaak een groot spel met de hele klas. Soms hebben we een speciale les, zoals bijvoorbeeld tennisles van echte tennisleraren. Er zijn ook vaak leuke stagiaires bij gym.

- Rens, 9 jaar

Het leuke aan onze uitjes naar het museum vind ik dat je dingen kunt zien die je nog nooit hebt gezien

- Dyanne, 8 jaar

Tijdens de muzieklessen leren we leuke liedjes en bodypercussie; muziek maken met je lichaam. En bij gym krijgen we ook les in badminton, tennis en tafeltennis.

- Jasmin, 7 jaar

Onze gymmeesters zijn leuk, grappig en vrolijk!

- Emma, 8 jaar

We leren muziek te maken met ons lichaam.

- Imke, 8 jaar