Hoofd, hart en handen

Het jonge kind kan bij ons spelend leren. Het onderwijs in de groepen 1-2 is vormgegeven in thema’s, die aansluiten bij de belevingswereld van kleuters. Ook in de groepen 3 is aandacht voor het spelend leren in combinatie met de start van methodisch onderwijs. In alle groepen wordt aandacht besteed aan een rijke leeromgeving, waarbij de brede groei van ieder kind centraal staat.

Naast de focus op cognitieve vaardigheden besteden we ook veel aandacht aan het creëren van inzicht in eigen talent, leervaardigheden, cultuuronderwijs, muziek en bewegen.

Nieuwsgierig geworden?
Klik op de knoppen Hoofd, Hart en Handen en lees meer over ons onderwijs.

Referenties

Ik heb geleerd dat muziek niet alleen klanken en noten zijn, maar dat het van je hart moet komen.

- Dirk, 11 jaar

De gymlessen zijn altijd leuk en je doet veel verschillende spellen van trefbal spelen tot blikkie trap en nog veel meer.

- Jillz, 11 jaar

We hebben een kinderpanel en dat is leuk, omdat kinderen kunnen meebeslissen over de dingen voor onze school.

- Anais, 9 jaar

Op onze school is het altijd heel gezellig en we doen veel leuke dingen. Het is een prettige school met een goede sfeer. De juffen en meesters zijn aardig, ze geven je de tijd en leggen alles goed uit.

- Noor, 11 jaar

Bij Rots en Water leer je om respect te hebben voor elkaar.

- Daniël, 8 jaar

Bij de muziekles leren we hoe je je stem opwarmt en hoe we in een koor kunnen zingen.

- Tirza, 8 jaar